Vračilo blaga in reklamacije
Kupec ima pravico, da v 14-ih dneh od
dneva prevzema naročenih izdelkov trgovcu na objavljen elektronski naslov
sporoči, da odstopa od kupoprodajne pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navesti
razloga za takšno odločitev.
Vračilo kupljenih izdelkov trgovcu v
roku za odstop od kupoprodajne pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu. Edini
strošek, ki zaradi odstopa od kupoprodajne pogodbe bremeni kupca, je strošek
vračila izdelkov na naveden naslov trgovca.
Rok za vračilo kupljenih izdelkov je 8
dni od dne oddanega sporočila o odstopu od kupoprodajne pogodbe. Vrnjeni
izdelki morajo biti nepoškodovani, v originalni embalaži in v nespremenjeni
količini.
Posebni
pogoji za fotokeramiko in fotokristale
Izdelki, kot so fotokeramika in
fotokristali, ki so izdelani po meri na podlagi natančnih specifikacij kupca,
se ne morejo vrniti, ko so enkrat dobavljeni, razen v primeru, da so bili
poškodovani med transportom ali da je prišlo do napake pri izdelavi (npr.
naročen je bil barvni tisk, kupec pa je prejel črno-beli tisk). V takih
primerih mora kupec nemudoma obvestiti trgovca ter priložiti dokazila o škodi
ali napaki (slika ali video).
Obrazec za vračilo izdelkov najdete TUKAJ.
V primeru, da so izdelki uničeni,
poškodovani, pokvarjeni, izgubljeni ali se je njihova količina zmanjšala, ne da
bi bil za to kriv kupec mora le-ta nemudoma video evidentirati (slika ali
video) nastalo škodo in to sporočiti trgovcu.
Trgovec vse izdelke pred pošiljanjem
skrbno zapakira v škatlo za dostavo. Vsi izdelki so pred pakiranjem
nepoškodovani, natančno pregledani in v originalni embalaži.
Za vrnjene izdelke trgovec kupcu
najkasneje v roku 30 dni od prejema sporočila o odstopu vrne vplačani znesek
oziroma uporabljen darilni bon, morebitne uporabljene promocijske kode in drugi
popusti pa se kupcu ne vrnejo. Vračilo vplačanega zneska trgovec izvrši na
transakcijski račun kupca. Uporabljeni darilni bon trgovec vrne v obliki
dobropisa. Vračilo plačila v gotovini ni mogoče. Trgovec se vseskozi trudi, da
spremembe na spletnem mestu potekajo brezhibno, a se kljub temu lahko kdaj
zgodi, da se pojavi kakšna napaka, pri čemer pa se trgovec zavezuje, da jo ob
odkritju odpravi v najkrajšem možnem času. Kupec lahko trgovca na napako
opozori s klicem ali elektronskim sporočilom.
V primeru odstopa od pogodbe kupec prejeti
artikel vrne ali po pošti na naslov trgovca ali ga osebno prinese na prevzemno
mesto trgovca. Vrnitev prejetih artiklov podjetju v roku za odstop od pogodbe
se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
V primeru, da kupec, ki odstopa od
pogodbe naročenega blaga ne vrne v dogovorjenih rokih se šteje, da je pogodba
veljavna, kupec pa izgubi pravico do odstopa do pogodbe.
Kupec artiklov ne sme neovirano
uporabljati do odstopa od pogodbe. Kupec sme opraviti ogled in preizkus
artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja.
Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če zmanjšanje posledica
ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja
blaga.
Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe
pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih
navodilih kupca, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi
svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali ki mu je že
potekel rok uporabe.
V izjemnih primerih, ko artikli niso
vrnjeni v skladu ZVPot, lahko trgovec kupcu ponudi odkup artikla z ustrezno
odškodnino, ki jo trgovec z zapisnikom določi ob vračilu. Odkup z znižano
vrednostjo se upošteva ob potrditvi kupca po elektronski pošti. Kupec omenjeno
odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega artikla enake ali višje
vrednosti.
Pravico do vračila kupnine v primeru
uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila Zakona o
varstvu potrošnikov.
Če se potrošnik odloči za odstop od
pogodbe za artikle, ki tvorijo komplet, lahko za celoten komplet zahteva
zamenjavo za enak komplet. Potrošnik lahko zamenja artikel iz kompleta, v
primeru stvarne napake ali poškodbe artikla, zanj pa ne more zahtevati vračila
kupnine. V primeru uveljavljanja garancije artikla iz kompleta velja
garancijski rok proizvajalca.
Stvarna napaka
Napaka je stvarna, kadar:
• artikel nima lastnosti, ki so potrebne
za njegovo normalno rabo ali za promet;
• artikel nima lastnosti, ki so
potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila trgovcu
znana oziroma bi mu morala biti znana;
• artikel nima lastnosti in odlik,
ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
• je prodajalec dobavill artikel, ki se
ne ujema z vzorcem ali modelom.
Primernost artikla se preverja z drugim,
brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma
navedbami na samem artiklu.
Kupec mora o morebitni stvarni napaki
skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti trgovca v zakonsko določenem roku in
trgovcu hkrati omogočiti pregled artikla.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake
na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.
Komunikacija
Trgovec bo z uporabnikom stopil v stik
preko sredstev komunikacij na daljavo le, če temu uporabnik izrecno ne
nasprotuje, in v skladu z določili ZEKom-1. Oglasna elektronska sporočila
trgovca bodo vsebovala naslednje sestavine: transparentno in nedvoumno bodo
označena kot oglasna sporočila; pošiljatelj trgovec bo jasno razviden; različne
akcije, promocije in druge tržne tehnike bodo označene kot takšne. Prav tako
bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih,
jasno bo predstavljen način odjave od
prejemanja oglasnih sporočil; željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih
sporočil, bo trgovec izrecno spoštoval. Oglasna sporočila trgovca bodo jasno
razvidna in jasno ločena od iger in tekmovanj.
Pritožbe in spori
Trgovec spoštuje veljavne predpise s
področja varstva potrošnikov in ima vzpostavljen sistem obravnavanja pritožb.
Pritožbo lahko kupec odda na elektronski poštni naslov trgovca. Postopek
obravnave pritožbe je zaupen. Trgovec bo v 5-ih delovnih dneh potrdil, da je
prejel pritožbo in sporočil kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval ter ga ves čas
obveščal o poteku postopka. Trgovec si bo prizadeval po svojih najboljših močeh
morebitne spore rešiti sporazumno. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena,
je za reševanje vseh sporov med trgovcem in kupcem pristojno okrajno sodiščev
Mariboru. Trgovec in kupec kot udeleženca v elektronskem poslovanju medsebojno
priznavata veljavnost elektronskih sporočil na sodišču.
Za ta pravila in pogoje poslovanja in za
vse spore med trgovcem in kupcem velja in se uporablja slovensko materialno in procesno
pravo, pri čemer se ne uporabljajo pravila mednarodnega zasebnega prava, ki bi
odkazovala na uporabo kateregakoli drugega prava. Za vsa razmerja ter za
pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi pravili in pogoji poslovanja, se
smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem
poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu
potrošnikov.
Podjetje Divitis d.o.o. ne priznava
nobenega izvajalca IRPS, kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki
ga potrošnik lahko sproži v skladu s tem zakonom (32. člen ZIsRPS). Podjetje
Divitis d.o.o. ne priznava izvensodnega reševanja sporov.
Za vsa razmerja ter za pravice in
obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno
uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju
na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.
Posodobljeno dne: 4.9.2024